در سال‌های اخیر، قبرس شمالی به عنوان یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللیی که به دنبال فرصت‌های آموزشی بالاتر هستند، روز به روز محبوب‌تر شده است. این کشور کوچک، واقع در شرقی دریای مدیترانه، چندین دانشگاه با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارد. در اینجا، چندی از آخرین اخبار آموزشی از قبرس شمالی آمده است.

دانشگاه‌های جدید در حال ظهور

در چند سال اخیر، تعداد دانشگاه‌ها در قبرس شمالی به طور چشمگیری افزایش یافته است. برخی از دانشگاه‌های جدید که به تازگی در این کشور تاسیس شده‌اند، شامل دانشگاه بریتانیایی نیکوزیا، دانشگاه صنعتی استانبول شمالی قبرس و دانشگاه آمریکایی قبرس هستند. این دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی، کسب و کار، حقوق و پزشکی ارائه می‌دهند.

حمایت دولت از آموزش عالی

دولت قبرس شمالی با ارائه حمایت مالی به دانشگاه‌ها، به ترویج آموزش عالی در این کشور متعهد است. در سال ۲۰۲۱، دولت برنامه‌ی بورسیه‌ی جدیدی را معرفی کرد که پوشش کامل شهریه را برای دانشجویان بین‌المللی که در یکی از دانشگاه‌های کشور ثبت‌نام می‌کنند، فراهم می‌کند. این اقدام هدف از جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی به قبرس شمالی و تبلیغ این کشور به عنوان مرکزی برای آموزش عالی است.

اقدامات مربوط به کووید-۱۹

همانند کشورهای دیگر، قبرس شمالی نیز تحت تأثیر بیماری کووید-۱۹ قرار گرفته است. با این حال، دولت و دانشگاه‌های این کشور اقدامات قویی را برای تضمین ایمنی دانشجویان و کادر انجام داده‌اند. همه دانشگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی سختی را به‌کار گرفته‌اند، از جمله الزام به استفاده از ماسک، اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی منظم تسهیلات.

آموزش آنلاین

در پاسخ به بحران کووید-۱۹، بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی نیز گزینه‌های آموزش آنلاین را برای دانشجویانی که نمی‌توانند به صورت حضوری کلاس بروند، معرفی کرده‌اند. این اقدام به دانشجویان اجازه می‌دهد تا آموزش خود را به صورت راه دور ادامه دهند

logo free apply

زندگی آزادی

و تحصیل در دانشگاه های قبرس

شهریه و بورسیه تحصیلی در دانشگاه بین المللی قبرس

/

شهریه و بورسیه تحصیلی در دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه…

ثبت درخواست و ارتباط با ما