دانشگاه نیرایست-NEU در بین 250 دانشگاه برتر جهان در رشته های «مهندسی» و «علوم رایانه» در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2022 که توسط آموزش عالی تایمز منتشر شد، ثبت نام کرد و در بین دانشگاه های ترکیه و قبرس رتبه اول را کسب کرد.

دانشگاه نیرایست NEU با رتبه 201-250 در بین موسسات جهانی در زمینه های “مهندسی نیرایست” و “علوم کامپیوتر نیرایست “، در رتبه بندی دانشگاه های جهان 2022 که توسط لندن ایجاد شده است، رتبه اول را در بین دانشگاه های ترکیه و قبرس دارد. بر اساس آموزش عالی تایمز (THE).

تنها دانشگاه TRNC که در رتبه بندی کلی در این رده ذکر شده است، دانشگاه نیرایست NEU است که تنها دانشگاه ترکیه است که در بین 250 دانشگاه برتر جهان در رشته “علوم کامپیوتر” قرار دارد. هشت مؤسسه ترکیه در همین فهرست گنجانده شده اند. ترکیه و قبرس در صدر دانشگاه خاور نزدیک قرار گرفتند که به عنوان یکی از 250 دانشگاه برتر جهان از نظر “مهندسی” رتبه بندی شده است.

رتبه بندی دانشگاه نیرایست در رشته های مهندسی

دانشگاه نیرایست (NEU) رتبه اول را در رشته علوم کامپیوتر در ترکیه و قبرس دارد

توجه جهانی به رتبه‌بندی‌هایی که هر ساله توسط سازمان رتبه‌بندی آموزش عالی Times Higher Education مستقر در لندن بر اساس عوامل آموزش، پژوهش، مرجع دانشگاهی، پیوندهای صنعت، دیدگاه جهانی و کیفیت تدریس ایجاد می‌شود، معطوف می‌شود.


بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز، تنها دانشگاه ترکیه در محدوده 201-250 برای “علوم کامپیوتر” امسال، دانشگاه نیرایست NEU  بود. در قبرس، دانشگاه نیرایست NEU  در صدر قرار گرفت و آن را به اولین دانشگاه در TRNC تبدیل کرد که این کار را انجام داد. در این رتبه بندی، یک دانشگاه از TRNC، دو دانشگاه از قبرس جنوبی و هشت دانشگاه از ترکیه وجود دارد.

دانشگاه نیرایست NEU

دانشگاه نیرایست NEU در بین 250 دانشگاه برتر دنیا برای مهندسی

دانشگاه نیرایست NEU با قرار گرفتن در محدوده 201-250 در رتبه بندی جهانی برای موضوع “مهندسی” یک نقطه عطف مهم دیگر را به دست آورد. در رده «مهندسی» که شامل 36 مؤسسه ترکیه و دو مؤسسه از TRNC و قبرس است، دانشگاه نیرایست NEU و دانشگاه کوچ اکنون دو دانشگاه از دو دانشگاه ترکیه در گروه 201-250 هستند.


رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط Times Higher Education با ارزیابی دانشگاه ها از نظر آموزش، تحقیق، انتقال دانش و دیدگاه جهانی ایجاد می شود. از سال 2004، رتبه بندی دانشگاه های جهانی موسسات را در سراسر جهان با استفاده از 13 معیار مجزا، با تمرکز بر ماموریت تحقیقاتی، ارزیابی کرده است. عملکرد دانشگاه ها در پنج سال گذشته چیزی است که رتبه بندی دانشگاه های جهانی را تعیین می کند که شامل بیش از 1500 مدرسه است.

دانشگاه نیرایست NEU

ثبت درخواست و ارتباط با ما